• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74242
+
-

افتتاح بازارچه دائمی  صنایع ‌دستی  در هرمزگان

اشتغال‌
افتتاح بازارچه دائمی  صنایع ‌دستی  در هرمزگان

 بازارچه دائمی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی هرمزگان با هدف اشتغال‌زایی، معرفی توانمندی بانوان و هنرهای سنتی استان با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در محل معبد هندوها در بندرعباس افتتاح شد و آغاز به کار کرد. 

به گزارش ایرنا، در این بازارچه که در ۲۱ غرفه و 2 نوبت صبح و عصر دایر است، ساخته‌های دست بانوان هرمزگان شامل گلابتون‌دوزی، خوس‌دوزی، حصیربافی، گرگوربافی و توربافی عرضه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری هرمزگان در مراسم آغاز به کار این بازارچه با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه صنایع دستی گفت: هرمزگان در 4 ماه اول امسال در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جزو 3 استان برتر قرار گرفت.

«رضا برومند» با اشاره به تلاش‌ برای توسعه هر چه بیشتر صنایع‌دستی در هرمزگان بیان کرد: تا آبان امسال مرکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود از پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع ‌دستی در استان خبر داد و افزود: این تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی، اشتغال پایدار شهری و روستایی پرداخت می‌شود.

برومند ادامه داد: این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی بین ۵۰ تا 100 میلیون ریال با کارمزد 6 درصد و در بخش اشتغال پایدار شهری با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید